A helyes mozdulat és a látvány
2004-02-20 11:40
Honey
Számos látványos táncjelenet látható a filmben, a diszkótánctól a videóklipen és a Broadway-meghallgatáson át egészen a külvárosi hip-hop táncóráig. A táncbetétekhez Laurieann Gibson koreográfust választották, aki a műfaj egyik legnagyobb tekintélye, és számos neves művész személyi koreográfusa. „Laurieann akár a főszereplő példaképe is lehetne, hiszen nagyon hasonlít Honey-ra - magyarázza Woodruff. - Régóta a szakmában van, és sokféle dolgot csinált már, Broadway-előadásoktól Puff Daddy klipjeig. Olyan dolgokat talált ki, amelyek szinte azonnal átmentek a modern tánc köztudatába.” „Arra törekedtem, hogy minden minél valószerűbb legyen a filmben - mondja Jasna Stefanovich látványtervező. - Minden filmem esetében alaposan utánajárok a témának. A hip-hopról keveset tudtam, ezért megvettem az összes magazint, és megrohamoztam a boltokat. Begyűjtöttem egy csomó független produkcióban készült hip-hop kazettát is, és addig elemeztem őket, míg a véremmé nem vált ez a világ.”
Mivel a filmet Torontóban forgatták, Stefanovich olyan helyeket keresett, amelyek leginkább emlékeztettek a New York-i Lower East Side-ra és Bronxra. Azt akarta, hogy azok a helyszínek, ahol Honey nap mint nap megfordul (a klub, ahol dolgozik, az utca és a központ, ahol tanít), éles ellentétben legyenek a zeneipar kiglancolt világával. „Honey világában a táncosok izzadnak, és ez az izzadság jól látható - jegyzi meg Stefanovich. - A videóklipekben viszont mindenki üde és friss. A valódi utcák tele vannak szeméttel, és a házak ablakai mocskosak. Ilyen hiteles környezetet akartam létrehozni a film számára.” A film alkotói nagy hangsúlyt helyeztek arra, hogy érzékeltessék, a srácok mekkora szenvedéllyel vetik bele magukat a hip-hopba, és ez mennyire különbözik a videóklipek profi táncosainak munkavégzésétől. Honey világa nagyon színes és élénk, míg a klipeké szárazabb és fakóbb.
|